2 november 2021

FAQ Reservatiesysteem

Problemen bij het reserveren? Misschien vindt u hier het antwoord.

  • Hoe reserveer ik?
    • Op onze reservatiepagina: selecteer de datum waarop u tickets wil bestellen, voeg het aantal plaatsen toe
    • kies ‘selecteer zitplaatsen’ en kies uw plaatsen op het zaalplan, de rij A bovenaan is de eerste rij aan het podium
    • in “uw winkelkar” druk op afrekenen
    • vul uw voornaam, naam en e-mailadres in, zo kunnen we u terugvinden mocht er iets fout lopen
    • kies uw betaalmethode, ga verder op de betaalpagina. Eenmaal de betaling is afgerond komt u terug op onze site.
    • op een smartphone kan het zijn dat bepaalde knoppen of invulvelden niet goed zichtbaar zijn of niet goed werken, gebruik bij voorkeur een computer.
      .
  • Hoe werkt het zaalplan?
    • U kan zitplaatsen selecteren door op de vakjes te klikken. Groen is nog vrij, rood is niet beschikbaar. Wanneer u een vakje kiest, wordt dit oranje.
    • Opgelet: u kan enkel vakjes selecteren voor het aantal plaatsen voor de voorstelling en datum die u eerder hebt gekozen. De stoelen moeten bovendien aansluitend gekozen worden (zie: Fout bij stoelkeuze) en vanaf de hoek of minimaal 2 plaatsen open vanaf een hoek of andere reservaties.
    • Welke letters horen bij welk deel van de zaal?
      • Parterre = rij A, B, C, D, E
      • Eerste verhoog= rij G, H, I
      • Tweede verhoog= rij K, L
      • Derde verhoog = rij N, O
        .
  • Fout bij stoelkeuze, ik krijg de foutmelding: “www.bovendeberg.be meldt het volgende: Ongeldige stoelkeuze”
    • U dient steeds aan te sluiten of minimaal twee plaatsen open te laten naast een bestaande reservering of een hoek. U kan vrij stoelen kiezen, maar moet dat aansluitend doen, of meer dan 1 plaats open laten. Zo voorkomen we een lege plaats tussen gereserveerde plaatsen.
      .
  • Ik kan bepaalde plaatsen niet kiezen, ondanks dat ze groen (beschikbaar) zijn?
    • Zie “Fout bij stoelkeuze”
    • Ik wil meer stoelen aanstippen dan ik bestelde, kies meer plaatsen met de knop ‘voeg toe’.
      .
  • Ik zie geen knop afrekenen? Enkel “selecteer zitplaatsen”
    • U hebt nog niet alle plaatsen aangeduid op het zaalplan die u wenst te reserveren volgens het aantal gevraagde tickets
      .
  • Moet ik mijn bevestiging meebrengen? Krijg ik een ticket?
    • U krijgt bij iedere reservatie van ons een bevestigingsmail met uw plaatsen. Neem deze e-mail mee naar de voorstelling (geprint of op smartphone).
    • Uw e-mailbevestiging is uw persoonlijk E-ticket voor de voorstelling.
      .
  • Ik kreeg geen bevestigingsmail?
    • Check uw inbox en spam of uw mailbox overige, mogelijk is onze mail bij uw spam terecht gekomen. U krijgt een mail van reservaties[@]bovendeberg.be
    • Opgelet: we merken dat mensen met een …@hotmail.com adres soms de mail niet terugvinden in hun inbox, neem in dat geval contact met ons via reservaties
    • Toch niet te vinden? Er liep iets fout, neem contact met ons op: bij reservatieproblemen kan u contact opnemen met ons via e-mail naar reservaties (of bel naar onze tickettelefoon).
      .
  • Ik zie een boeking van Mollie op mijn rekening? Wat is dat?
    • Mollie BV is de betaalpartner van Boven de berg Pellenberg, de betalingen lopen via Mollie BV of Stichting Mollie. Dit is een betrouwbare betalingsinstantie zoals ook Sofort, Paypal, Payconiq, Bancontact dat zijn.
      .
  • Ik maakte een vergissing, hoe pas ik de reservatie aan?
    • Gereserveerde of aangekochte plaatsen kunnen eenmaal het betalingsproces is afgerond niet meer door de toeschouwer zelf aangepast worden.
    • Let goed op wanneer u de betaling bevestigd, want wijzigingen kunnen niet automatisch gebeuren en zijn dikwijls nog zeer moeilijk in te passen. Wanneer er toch een probleem zou zijn, neem dan contact met ons op: bij reservatieproblemen kan u bij voorkeur contact opnemen met ons via mail naar reservaties of bel naar onze tickettelefoon (zie verder). Wij kunnen in bepaalde gevallen en volgens beschikbaarheid uw plaatsen terug vrijgeven of omboeken. In principe worden plaatsen niet terugbetaald (zie onze algemene voorwaarden)
      .
  • Herroepingsrecht?
    • Gezien de mogelijkheid om uw ticket kort voor een voorstelling online aan te kopen en te benutten, vervalt het herroepingsrecht van 14 dagen omdat je ons, bij het plaatsen van jouw aanvraag, hebt verzocht direct aan te vangen met de reservatie en hebt ingestemd dat jouw herroepingsrecht vervalt zodra de betaling volledig is uitgevoerd. Je kan de e-tickets immers meteen benutten. Aangekochte tickets zijn definitief. (zie onze algemene voorwaarden)
      .
  • Tot wanneer kunnen er plaatsen worden gereserveerd?
    • U kan tot 3 uur voor de voorstelling plaatsen online reserveren en betalen, daarna kan je enkel nog terecht aan de kassa tot de betrokken voorstelling is uitverkocht (kassaticketprijs is €1 duurder dan de voorverkoop).
    • Aankopen ter plaatse (dranken, extra tickets) zijn cash te betalen of eventueel Payconiq
      .
  • Ben je rolstoelgebruikerslecht te beenslechtziend of slechthorend dan geven we je graag een aangepaste plaats. Bespreek vooraf je noden met onze ticketbalie via e-mail reservaties@bovendeberg.be of de tickettelefoon, onze reservatielijn.
    .
  • De tickettelefoon / reservatielijn is elke dinsdag en vrijdag van 20 tot 21u bereikbaar op 0497-86 66 82 .
    .
  • Tickets aan de kassa zijn cash te betalen
    .
  • Waar vind ik de algemene voorwaarden? Algemene voorwaarden ticketverkoop Boven de berg Pellenberg
    .
  • Hoe zit het met GDPR? Zie onze privacy pagina
    .
  • Waar zijn de voorstellingen, hoe kom ik bij de zaal? Zie onze contactpagina